Ανανεώνουν τον στόλο τους οι Έλληνες πλοιοκτήτες

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Με τις ναυλαγορές  να συνεχίζουν και αυτόν το μήνα σε ανοδική τάση, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, έχουν αρχίσει να βλέπουν θετικότερα το κομμάτι των αγορών κάτι που απέδειξαν προχωρώντας σε προσθήκες μοντέρνων πλοίων κατά κύριο λόγο μεγάλης χωρητικότητας. Κινητικότητα επίσης παρατηρείται και στο μέγεθος των Handysize τα οποία ίσως και να αποτελούν τον  καλύτερο συνδυασμό κόστους/κέρδους στην αγορά.

Ενδεικτικά 

Πελάτες της εταιρείας NGM αγοράσαν το Capesize “DS Charme” (2011,Jiangsu, Κίνα, SS 06/2026, DD 09/2024) σε μια τιμή ανάμεσα στα 27 και 28 εκ. δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Frontier Phoenix” (2011, Koyo, Ιαπωνία, SS 06/2026, DD 09/2024) προς 33.75 εκ. δολάρια  . Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize  “Yumetamou” (2012, Koyo, Ιαπωνία, SS 03/2025, DD 07/2022) προς 32.5 εκ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Vijayanagar” (2010,Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 02/2025, DD 07/2023) προς 24 εκ. δολάρια όπως και οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax ‘ “Peak Pegasus” (2013,Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 10/2023, DD 04/2022) προς  27 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Globus αγοράσαν το εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Tier II Kamsarmax ‘’Peak Liberty’’ (2015, Tsuneishi , Ιαπωνία, SS 03/2025, DD 04/2023) προς 28.5 εκ δολάρια. Επίσης, Έλληνες φέρεται να είναι και οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS “Lowlands Nello” (2015, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 06/2025, DD 06/2023) προς 32 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πουλησαν το Panamax “Navios Altair I” (2006, Hudong-Zhongua, Κινα, SS/DD 12/2021) προς 13.9 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας ΑE Nomikos Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Atalanti SB” (2006, Mitsui, Ιαπωνία, SS 02/2026, DD 02/2024) προς 16 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Marla πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS  Supramax “Ivy Delta” (2011, IHI, Ιαπωνία, SS06/2026, DD 06/2024) προς 20.4 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρειας Sealestial Navigation πουλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Ingenious” ( 2011, Hyundai-Vinashin, Βιετναμ, SS 01/2026, DD 04/2024) προς 17.8 εκ. δολαρια. Πελάτες της εταιρείας Archangel Pacific πουλήσαν το εξοπλισμένο με συστήματα BWTS και CO2 Supramax “Antoine” (2009, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 03/2024) προς 19.8 εκ. δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση στο 97% του δείκτη BSI με διάρκεια έως Οκτώβρη με Φεβρουάριο του 2022. Πελάτες της εταιρείας Cosmoship Management πουλησαν σε αγοραστές που φέρεται να είναι Έλληνες το Handysize “ Antigoni” (2011, Jiangsu-Zhenjiang, Κινα, SS/DD 09/2021) προς 11.2 εκ. δολάρια. Επίσης, οι ίδιοι πουλησαν και τα  Handysize “Serenity C” (2011, Fujian Mawei, Κίνα , SS/DD 09/2021) προς 13.5 εκ. δολάρια και  Handysize “Niki C” (2011, New Century, Κίνα SS/DD 09/2021) προς 12 εκ. δολάρια αντίστοιχα. Πελάτες της εταιρείας New Trade Ship Management πουλησαν το Handysize “New Power” ( 2012, Hakodate, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 15.25 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tide Line πουλησαν το Handysize “ Athos” (2007, Cochin, Ίνδια, SS 11/2025, DD 02/2024) προς 11.1 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Diligent Holdings πουλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Paloma” (2010, Shimanami, Ιαπωνία, SS 05/2025, DD 08/2023) προς 13.5 εκ. δολαρια.

Δεξαμενόπλοια

Συνεχίζεται και αυτόν το μήνα η πολύ χαμηλή κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών για τα δεξαμενόπλοια από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Όπως έχουμε πλέον συνηθίσει και από το προηγούμενο διάστημα, κατά κύριο λόγο οι κινήσεις που έγιναν αφορούν σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων ενώ μηδαμινές και αυτό τον μήνα ήταν και οι κινήσεις στο κομμάτι των αγορών μιας και εκτός των άλλων οι τιμές σε μοντέρνα πλοία δεν έχουν κάνει κάποια διόρθωση τουλάχιστον αξιοσέβαστη προς τα κάτω.

Συγκεκριμένα

Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πουλησαν το VLCC “Kos” (2001, Daewoo , Ν. Κορέα, SS/DD 10/2021) προς 26 εκ. δολαρια.Ελληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του VLCC “Katsuragisan” (2005, Kawasaki, Ιαπωνία, SS/DD 06/2022) προς 30.2 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Latsco Marine Management πουλησαν σε εταιρεία που φέρεται να είναι ελληνικων συμφερόντων το MR2 “Hellas Explorer” (2008, STX, Ν. Κορέα , SS/DD 01/2023) προς 12.8 εκ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του MR2 “Marvin Independence” (2018,Hyundai Mipo, Ν. Κορέα , SS 08/2023, DD 08/2021) προς 17.2 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Prime Marine Management πουλησαν το  MR1 “ Amelia Pacific” (2006, Shin Kurushima, Ιαπωνια, SS/DD 11/2021) προς 8.15 εκ. δολάρια.

 Νεότευκτα

Άλλος ένας μήνας που δεν καταγράφηκαν παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες ενώ και σε παγκόσμια κλίμακα μόνο 3 από αυτές αφορούσαν σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα ήταν από Τούρκους πλοιοκτήτες για τρία Kamsarmax στο Κινεζικό ναυπηγείο Chengxi τα οποία πρόκειται πλέον να παραδοθούν τους τελευταίους μήνες του 2024 ! 

 Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αγορά που συνεχίζει να δείχνει σημάδια διόρθωσης προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 

Published: Aκτή Μιαούλη Σεπτέμβριος 2021 (Τ.65)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης